Google geeft voorrang aan mobile-friendly sites

Google geeft voorrang aan mobile-friendly sites

Het haalde zelfs het NOS journaal deze week: Google geeft vanaf 21 april 2015 voorrang aan mobile-friendly websites.

Concreet betekent dit dat websites die niet geschikt zijn gemaakt voor mobiele apparaten, minder hoog in de page-ranking komen. Of dit in de praktijk echt zo zal uitpakken, moet nog blijken. Hier een interessant artikel over waarom Google voorrang gaat geven van Marketingfacts.

Twee jaar geleden (vanaf april 2013) zijn we al gestart met het mobiel vriendelijk maken van websites van onze klanten. Ofwel responsive design is toegepast.

Bezoekers aan dit type websites zien de inhoud van de website optimaal op hun mobiele apparaat, zonder dat ze hoeven in te zoomen, of uit te zoomen. Tekst en beeld wordt op een aantrekkelijk manier getoond. Ze hoeven alleen maar naar beneden (en naar boven) te scrollen, om alle inhoud te zien. De kans dat een specifieke boodschap gemist wordt is minimaal.

Deze ontwikkeling heeft een grote stempel gedrukt op webdesign. Hieruit zijn nieuwe ontwikkelingen gekomen, zoals one page design.

Hieronder zijn enkele van onze opgeleverde websites te bekijken: